Deze vacature is verlopen

Aanvullende informatie

Direct solliciteren

Door dit formulier te verzenden, ga je akkoord met de verwerking van jouw gegevens door Careers in Rail.
ProRail
  • Utrecht/Delft

Analyse real-time data spooronderhoud

  • 24 maanden
  • 36 uur per week (voltijds)
  • WO / Master
  • € 2800 bruto per maand

Werken bij ProRail
Bij de start van je carrière direct werken aan realistische vraagstukken? Flink je tanden zetten in complexe vraagstukken? Diep de inhoud in en je maximaal ontwikkelen? Neem dan deel aan het tweejarig Rail PDEng-programma van ProRail en de TU Delft. Je werkt aan innovatieprojecten binnen de organisatie van ProRail om de dagelijkse treinenloop te verbeteren. Daarnaast neem je deel aan courses die jou in kennis versterken en helpen om specifieke invalshoeken van het innovatieproject te belichten.

Projectomschrijving
Preventief- en proactief onderhoud zijn belangrijke voorwaarden voor de beschikbaarheid aan het spoor en het beperken van overlast door geluid en trillingen. Van belang is wel dat dit onderhoud tijdig kan worden gepland zodat de overlast voor het treinverkeer en de omgeving beperkt blijft. Door een aantal ontwikkelingen zoals het project Reizigerstrein als meettrein en het Railradarproject (satelliet) zal de hoeveelheid data en informatie over de toestand van het spoor nog verder toenemen. Het onderhoud kan daardoor nog beter worden voorspeld.

In samenwerking met het ProRail Datalab ontwikkel je een model voor de verwerking en analyse van nieuwe type data en combinatie met bestaande data sets, om zo verzakkingen en geometrische afwijkingen van het spoor tijdig te detecteren. Daarnaast onderzoek je op welke wijze het model kan worden toegepast binnen de bestaande processen voor het plannen en uitvoeren van spooronderhoud op het vlak van baanligging en verzakkingen.

ProRail biedt
– Een uitdagende werkomgeving, waarin ruimte is voor creativiteit en vernieuwende oplossingen;
– Begeleiding door een senior specialist, collega van Young ProRail en wetenschappers van de TU Delft;
– Een laptop en telefoon van de zaak zodat je kunt flexwerken;
– De mogelijkheid om vanuit academische kennis en praktijkervaring het spoorsysteem te verbeteren.

Interesse?
Het traineeship start in februari 2020. Mocht je interesse hebben dan horen we dit graag. Voor vragen en aanmeldingen kun je contact opnemen met Ellard Groenewegen.