Deze vacature is verlopen

Aanvullende informatie

Direct solliciteren

Door dit formulier te verzenden, ga je akkoord met de verwerking van jouw gegevens door Careers in Rail.
ProRail
  • Utrecht/Delft

Ontwerp de bovenleiding voor het spoor van morgen

  • 24 maanden
  • 36 uur per week (voltijds)
  • WO / Master
  • € 2800 bruto per maand

Werken bij ProRail
Bij de start van je carrière direct werken aan realistische vraagstukken? Flink je tanden zetten in complexe vraagstukken? Diep de inhoud in en je maximaal ontwikkelen? Neem dan deel aan het tweejarig Rail PDEng-programma van ProRail en de TU Delft. Je werkt aan innovatieprojecten binnen de organisatie van ProRail om de dagelijkse treinenloop te verbeteren. Daarnaast neem je deel aan courses die jou in kennis versterken en helpen om specifieke invalshoeken van het innovatieproject te belichten.

Projectomschrijving
Binnen de afdeling ProRail Asset Management ga je werken aan een nieuw ontwerp van robuuste bovenleidingconstructies en stroomafnemers die geschikt zijn voor snelheden tot 200 km/h en die minder gevoelig zijn voor draadbreuken. Op basis van de beschikbare wetenschappelijke kennis ontwerp je een bovenleidingsystemen met verbeterde dynamische eigenschappen die nodig zijn voor verhoging van de snelheid. Hierbij onderzoek je ook in hoeverre nieuwe materialen kunnen worden toegepast die naast goedkoper ook duurzaam zijn en daardoor minder belastend voor de omgeving. Een belangrijke invalshoek daarbij is de toepassing van actuele condition monitoring data en informatie in het ontwerpproces. Aan de hand van onder meer een techno- economisch onderzoek en een asset management analyse breng je de behoeften en eisen voor innovatie van bovenleidingen in kaart. Op basis van technische kennis gecombineerd met een business case kom je met een ontwerp of een voorstel voor de vernieuwing van het bovenleidingsysteem.

ProRail biedt
– Een uitdagende werkomgeving, waarin ruimte is voor creativiteit en vernieuwende oplossingen;
– Begeleiding door een senior specialist, collega van Young ProRail en wetenschappers van de TU Delft;
– Een laptop en telefoon van de zaak zodat je kunt flexwerken;
– De mogelijkheid om vanuit academische kennis en praktijkervaring het spoorsysteem te verbeteren.

Interesse?
Het traineeship start in februari 2020. Mocht je interesse hebben dan horen we dit graag. Voor vragen en aanmeldingen kun je contact opnemen met Ellard Groenewegen.